sâmbătă, 11 septembrie 2010

156. La Ulmet : trovanţii de pe culme

La Ulmet : trovanţii de pe culme


De multe ori celebritatea este nemeritată; trovanţii de la Costeşti , din mai multe motive – sunt celebri: prin forma lor – aluzii falice – produc zâmbetul şi … formând un muzeu în aer liber … admitem că celebritatea lor este meritată. Tot de multe ori celebritatea distruge individul: cum ajunge cineva la Costeşti caută un trovănţel să-l aibă acasă , la Bucureşti , pe birou mânca - l - ar mama ! , mai ales că s-a răspândit zvonul că un asemenea corp ar avea aură ( pastel!) – sursă de unde benefice .




Autor photo : C.R.B.

Fenomenul are pereche: piatra în formă de inimă de pe Culmea Broscaru a fost mutilată de unul cu ranga, să aibă şi el o parte din aşa odor pe birou³ mai ales că mostra avea incizate semne ( poate cu vechime milenară ! ).





Autor Photo : R.G.

Oricare trovant de la Ulmet nu încape în rucsac – ceea ce este bine, dar poate fi distrus – ceea ce nu este în nici un fel. Imediat ce dai nas în nas cu trovantul eşti obligat să observi forma: cei de la Ulmet au forme decente.



Autor photo : Ciprian

Din oricare unghi ai privi – forma este aceiaşi : cupolă formată din două farfurii separate de un plan de simetrie. Sunt expuse suprafeţe sferice perfecte , ideea că acele corpuri se rotesc acum , în acest moment în care le priveşti( parcă se aude şi un bâzâit însoţitor ) este pregnantă : par să ne spună că prin zbor părăsesc pământul cu avânt către anumite stele; în jur , ca bază de susţinere, platoul de nisip sterp - cosmodromul. Ar fi valabilă şi ideea că trovanţii au zburat din inima pământului dar si-au retezat zborul aici la suprafaţă , să ne arate nouă cine sunt nu-i bine să-i întâmpinăm cu ranga !



Trebuie înfiinţată urgent Societatea pentru ocrotirea trovanţilor. Cineva a sugerat să adăugăm la titlu : şi pentru punerea în lumină “. Trovanţii stau în lumină-întuneric de milioane de ani şi nu le-a făcut nimeni rău , până mai adineauri. Cine îşi doreşte ceva pe birou să vină la Ulmet să filmeze trovanţii , aşeze pozele pe birou le privească din când în când.

Este suficient !



Autor photo : R.G.



de Grigore Rotaru Delacamboru

8 comentarii:

Unknown spunea...

Buna ziua, dorim sa va facem o propunere comerciala! Daca sunteti interesat trimiteti un e-mail la office@falvorotarybids.ro

Daliana Pacuraru spunea...

Buna Seara
Va multumesc pentru interes si pentru vizita pe blogul meu de fotografie si desen.
Tema pe care o tratati este foarte interesanta.
O sa ma intorc sa studiez blogul. O seara buna!

sebi_2569 spunea...

interesant blog; bravo

Victoria Ungureanu spunea...

Superbe poze! Felicitarile mele!

karma police spunea...

cit de frumosi sint ar trebui sa-i filmezi

Anonim spunea...

Am vrut să vă mulțumesc pentru vizita făcută pe blogul meu, dar odată ce s-a deschis pagina am constat cu stupoare și rușine că nu cunoșteam nimic despre trovanți. Sunt încântat, totuși, să descopăr și să învăț lucruri noi.

Vă mulțumesc pentru această ocazie!

Mult succes în continuare!

Georgiana Rizescu spunea...

Buna ziua. Dincolo de munca depusa, apreciez implicarea emotionala a dumneavoastra. Am deschis de putin timp un blog dedicat turismului din judetul Buzau. Nu stiu in ce masura voi reusi cu el, avand in vedere ca optimizarea in motoarele de cautare se face dupa alte criterii, decat calitatea si acuratetea informatiei. Din nefericire, nu am reusit sa ajung la pietrele de la Ulmet, dar am planificat asta pentru acest sfasit de week-end. Am auzit despre existenta unor "babe", cum le numesc localnicii, dar nu imi inchipuiam ca pot avea astfel de dimensiuni. Adresa blog-ului meu este
www.turismjudetulbuzau.blogspot.com
Am tratat si incercat sa analizez originea acetor pietre din pozele puse la dispozitie de dumneavoastra.
Cu apreciere.

GRIGORE ROTARU spunea...

Dacă sunt trovanţi ( totuşi diferiţi de cei de la Costeşti ) , dacă sunt „ paste litice“ , precum genialul poet Ion Gheorghe le numeşte pe cele asemănătoare din colecţia dumnealui,sigur diferă de Babele de la Bucegi …. , echipe de geologi le-au văzut, … subsemnatul – vizitator de duminică nu pretinde că denumirea concordă cu ceea ce trebuie …. Mă bucur că interesează acest subiect, mi-au scris persoane din Canada , din Spania şi noi de-aici de aproape …nimic !?
Un semnal dur: trebuie ocrotiţi !
Am găsit şi un fel de chihlimbar ( mai tânăr – numai de vreo 20 milioane de ani) acolo, mai sus de piesa numită Pălăria Mandarinului ….
Mulţumesc tuturor: fericiţi cei ce pot face vizite !