duminică, 25 ianuarie 2009

50. Algoritmi ( 3)

1) La Sarmisegetuza -Soarele de andezit -are diametru de 7,1 m - placi de andezit,

In centru - discul cu diametru de 1,5 m. Aici era altarul: pentru ofrande si sacrificii; lipsesc cei trei cilindrii daltuiti cu sucitorul - orificii unde erau poticnite manerele incat varful sulitei intampina raza soarelui: se folosea mult fum - ars fiind un amestec de ceara , chihlimbar, grasime de animal (dihor !), canepa - un nor ce producea halucinatii ca pluteai fara a fi posibil a te impotrivi , apoi momente pline de acalmie : cand urmeaza sa calatoresti nu determina pe cei care raman sa te blesteme ca ti s-a refuzat trecerea catre Zeu; celui leganat , inainte de a fi ridicat in tarii, i se deschidea in ochii mintii - drumul fara sfarsit al nisipului alb.

2) in diferite locuri ale Marelui Imperiu , geto-dacii retezau varful cate unui munte, daca nu - unui deal, formau platoul , pardoseau cu lespezi ( unele primeau semne - dar fatza cu semne se fixa spre pamant). In zona rupestrelor buzoiene acest diametru de 7,1 m a fost regasit in trei locuri: Varful Ivoiului ( langa Varful Gosei) si Varful Gotilor (fara dubii!) si pe platoul de langa biserica-Alunis (cele sapte trepte !).

Langa Nucu exista un platou-disc (altar ) dintr-o singura piatra , cu santul marginas , de diametru mai mic; degradare fireasca, dar nu foarte avansata,se afla in aer liber.

Pe un astfel de platou se desfasura un ritual, spatiul trebuia protejat de restul profan, terestru , se imprejmuia cu stalpi , dar sanctuarul nu avea acoperis: era necesar ca cele savarsite sa fie vazute de sus , de cel ce in numele caruia se petreceau.

Scitii practicau sacrificiu: subiectii erau prizonierii de razboi; mesajul avea dubla directie: ai vrut miere pe de-a gata!? si pentru ei insisi: trebuie sa invingi!

Dacii practicau incineratia: focul purifica, tetraedrul ne usureaza integrarea in cele fara de sfarsit ( Platon). Centrul platoului ( al cercului ) este piciorul stalpului , al Coloanei ( fara sfarsit) , firul de legatura Pamant - Cer, Forta Creatoare si loc de unde izvoraste ( buricul) , energia urcusului trecuta-n tariile Focului iti asigura zborul, Zeul e imbunat - aburul ce se ridica din lespezi nu minte, Pamantul va mai avea rabdare inca cinci ani, cenusa Celui Ales este suflata in Vant ( Aer) si Soarele paraseste spectacolul , vin nourii , si ploua si vor fi pline tuburile in fantani ( Cercul de piatra ce imprejmuie apa !) , apa din acea zi va fi pastrata in vase deosebite: apa are memorie, la nevoie , pana la Noul Ales, platoul este stropit cu apa - dialogul continuu. Peste lespezi s-a depus pamant ( sau prin intentie au fost ascunse !), a crescut iarba ori stejarii cei falnici; se mentin: forma circulara, diametrul de 7,1 m ( in limite stranse) , se mai vede cu usurinta ca sunt obiective constituite artificial; ar trebui cercetat daca mai sunt placile , la ce adancime, ce spun semnele !

Acest fel de templu - pe langa utilitatea ce se cerea in acele vremi , avea putere simbolica: mai aproape de soare, imita forma astrului , sau sustinea un simbol stravechi rezultat prin fuziunea duala: cercul + centru ( Dzio).

3) La Alunis - si la alte rupestre - gasim incinta care face trecerea de la platoul geto-dacilor la cladirea crestinismului: intaietatea o are incercarea de la minimasivul Dionisie unde exista poarta de intrare, peretele de fatada distantat de minimasiv prin ciudatul cub de piatra de 2 tone; se crede ca trebuia sa fie o sala tip Zamolxis , fara acoperis, care in final , dupa cele ce exista in teren in prezent , destul de spatioasa: cat spatiul a sase grote la un loc. Apare destul de serios, aproape straniu, dar aici se emit pareri, nici vorba - definitive: trecerea de la platoul de sacrificiu localizat in aer liber al geto-dacilor ( sanctuarul - obiectiv solar) la faza de initiere in singuratate s-a facut prin aceasta misterioasa incapere fara tavan!

4) De pe NET: -- Centrul celular este o masa rotunda, fara memebrana, care cuprinde în
interiorul ei un corpuscul mic - centrozomul - în centrul caruia se afla centriolul (corpusculul central).
---

5)Masa Cinei de Taina a vechilor biserici din primul mileniu al fiintarii crestinismului a fost de forma rotunda: masa era din piatra si era instalata intr-un loc favorabil din exteriorul bisericii; la aceasta masa credinciosii gustau , cu ocazia Pastilor , din trupul si din sangele lui Hristos,pana in momentul plecarii spre casa.Sfintii apostoli, cu ocazia celebrului eveniment , erau asezati la o astfel de masa rotunda;la fel, masa taranului roman a avut aceasta forma: toate cele asezate in acel perimetru devin pure , subiect de sacrificiu, ingurgitarea ca act sub semnul sacrului pentru mentinerea vietii: sa nu te superi niciodata pe mancare, este pacat sa refuzi daca esti invitat la masa, este pacat sa injuri masa - par percepte care vin de dincolo de crestinism , Pitagora a transmis ( oral !) unele din ele. Mai tarziu: masa este fatza lui Isus! Un mare merit al crestinismului a fost si acela de a nu inlatura ceea ce s-a dovedit a fi bun.Brancusi a crescut intru - toate aceste randuieli , le-a descris , adaugand doza necesara de mister ( a creatiei !) , a incifrat mesajele si le-a trimis mai departe.

Pentru bisericile celui de-al doilea mileniu , sub impresia tabloului pictat de Leonardo da Vinci , apar mesele rectangulare; dar masa rotunda a vechii biserici şi locul unde a fost altarul sunt sub protectia sacrului – raman si ele obiective sfinte.

Sunt cazuri cand o astfel de masa rotunda provine de la o biserica straveche: la toate bisericile din zona gasim -pastrata- masa rotunda; la biserica din satul Muscelul Caramanesti - este izolat locul fostului altar , dar masa rotunda nu provine de la biserica cea veche , ci de la cealalta - din Prunii lui Cristian ( straveche), unde din fundatie s-ar mai gasi vreo piatra si din pardoseala vreo lespede. La grote exista ferestre de forma rotunda si , sub forma de incizie in peretii exteriori - cercuri daltuite - inceput de lucrare pentru o eventuala noua incinta sau un simplu semn.

6) In stratul de cultura geto-dacic au fost descoperite rozete cu patru petale: crucea înscrisă în cerc; este reprezentat universul existenţial : viaţa vine din lumină. !

Am fotografiat cruci unde rozeta inscrisa in cerc are trei ( curios !), patru, cinci , sapte,noua, douasprezece petale; cel mai des intalnim rozeta cu sase petale.

Aureola si simulacrul ei - coroana, masa, roata - roata de piatra ( apa, foc, sacrificiu) , rozeta , cercul , foc-soare şi viata, tubul fantanii si apa, aura si lentila, raza si viata , centrul celulei ( spre centrul celulei ) si viata , rotatia ansei ( a pendulului ) si apa , totul si viata.

Crucea inscrisa in cerc iti timite semnalul: traieste-ti viata - asta e totul!

Rozeta inscrisa : fi cuprinzator , dar vigilent !

Adresa de ajutor: http://picasaweb.google.ro/rot.grigore/CeleOptRomburi#

Sa fie bine !

Niciun comentariu: